Virtual Reality voor prosociaal gedrag

Gepresenteerd door

Mevr. Géraldine Fauville

Postdoctoraal onderzoeker aan het Stanford Virtual Human Interaction Lab, Verenigde Staten

7 mei 2020
Bluepoint, Brussel

Géraldine Fauville

Datum

7 mei 2020

Tijdstip

11u00-12u30
13u30-15u00

Taal

Frans
Engels

Duur

1u30

Bio:

Géraldine is postdoctoraal onderzoeker bij het Stanford Virtual Human Interaction Lab waar ze het onderzoeksteam leidt dat het gebruik van virtuele realiteit voor milieu-educatie onderzoekt.
Géraldine is gepromoveerd in onderwijs aan de Universiteit van Göteborg, Zweden.
Ze heeft ook twee masterdiploma’s, een in mariene wetenschappen van de Universiteit van Louvain-La-Neuve, België en de tweede in onderwijs, communicatie en leren van de Universiteit van Göteborg, Zweden.

Korte inhoud:

De afgelopen jaren zijn de kosten van VR-koptelefoons fors gedaald, waardoor ze steeds meer op scholen kunnen worden ingezet. Maar hoe kan virtuele realiteit een meerwaarde betekenen voor het onderwijs? Dr. Géraldine Fauville geeft tekst en uitleg bij het huidige onderzoek naar het gebruik van virtuele realiteit voor wereldburgerschap en milieu-educatie.